Onze diensten
Succesvol verbeteren start met verleiden
80% van de gestarte verbetertrajecten leveren niet het gewenste resultaat, omdat er onvoldoende aandacht is voor de randvoorwaarden.
Succesvol verbeteren is iets dat door velen wordt aanbevolen als de gewoonste zaak van de wereld. Door inzet van tal van instrumenten en modellen zoals o.a. Kaizen, Lean, Agile, Scrum en zelfsturende teams tracht men dit mogelijk te maken.
Helaas is het inrichten van een succesvolle verbetercultuur geen één, twee, drietje. Het vraagt om passie, focus en volharding:
- Passie voor de ontwikkeling van medewerkers die dag en nacht klaar staan voor klant en organisatie. Hun inzet bepaald het resultaat.
- Focus op het realiseren van concrete “proces” verbeteringen. Door gebruik van onze inspirerende diensten heb je altijd genoeg te verbeteren.
- Volharding om juist op de lastige momenten medewerkers te inspireren en te verleiden om door te gaan. Zo creëer je een cultuur waardoor resultaten behaald worden.
Aandacht voor deze drie punten is de basis voor succesvol verbeteren. Het creëert flow. Je klanten en medewerkers zullen je dankbaar zijn.
Wij geloven in de kracht van de medewerker
We brengen dan ook graag onze kennis over om zo continu verbeteren duurzaam te maken. Ons doel is om “alle” teams in jouw organisatie zelf de verantwoordelijkheid voor resultaten en verbeteringen te laten omarmen.
Door een klantarena en/of een Gemba Go&See wordt op een inspirerende wijze verbeterpotentieel inzichtelijk gemaakt. Door deze inzichten vervolgens stap voor stap in te voeren samen met de performance flow methodiek ontstaat een cultuur waarin klantgericht verbeteren de norm wordt en een ieder zich verantwoordelijk voelt voor het resultaat binnen het eigen team en zijn bijdrage aan de organisatie.